Hej alla mina trogna läsare!

Det har varit en glädje för mig att min lilla blogg har spridit lite värme hemma i era röda stugor.
Jag vill nu ta tillfälle i akt att offentligöra, att den 2 Februari 2011 landar jag på Arlanda flygplats, Sweden. Hur kommer sig nu detta? Jo, den 2:a veckan i Januari sa jag upp mig från jobbet, och har sedan dess tagit det jävligt lugnt. Planen var att jag hade ingen plan ang hur länge jag skulle stanna här. Jag älskar Buenos Aires, men jag har en familj och vänner som jag saknar väldigt mycket där hemma i Sverige.
Visst, folk säger att "familjen finns alltid där, res medan du är ung" Självklart att den finns där för mig, Utan min familj och mina vänner hade jag aldrig åkt. Men finns det något som överträffar när en liten nyfödd bebis tar världes grepp runt ens lillfinger? Eller att fylla ett kylskåp full med konst från mina älskade syskonbarn? Eller att sitta och snacka skit i timmar på ett cafe med sina vänner? Jag vill också göra massa andra saker, som att tex söka in till folkhögskolor med inriktning teater, eller sjuksköterska? Varför inte? Allt har sin tid här i världen, just nu är min tid inriktad på Sverige...







"Jag letar inte efter tryggheten. Jag söker efter äventyret"
~Min dagbok sida 1~
Min äventyrslust kom när jag upptäckte att det fanns en värld utanför våran grusgård.
Allt började med ett steg, de må ha vara hur litet, kort, långt eller stappligt de vill.
Men det var fortfarande ett steg! Och det första på en lång resa som kallas livet. Hur vinglit och krokigt jag än har gått har jag alltid vetat och vet, att om jag rammlar så står ni där bakom min rygg och hjälper mig upp.
Utan erat stöd skulle jag aldrig tagit så många steg som jag gjort.

Tillängnat
Mamma & Pappa



Kärlek till alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fint att man får tårar i ögonen.

tack för den

Far och Mor

2011-01-26 @ 14:34:48
Postat av: Anonym

Glömde en sak.

Vi kommer att sätta upp den på kylskåpet.

far

2011-01-26 @ 15:43:57
Postat av: Caroline

Åh så fint! Saknar dig så mycket nu! Ta dig tid att krama om dina föräldrar mycket nu och njut av din tid där. Krama om dem från mig också!



Pusspuss/Carro

2011-01-26 @ 20:46:03
URL: http://carolinekahlstrom.blogg.se/
Postat av: Amandaaaa

sv: jag vet kvinna.. måste lära mig asså! Hur är det hemma i sverige då? (:

2011-02-04 @ 14:06:49
URL: http://perfectgetaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0