To Tigre and back!!!

Hej hej! I Fredags akte vi till Tigre med jobbet. De var en jatte mysigt liten forort, med palmer och gras. I Fredags sa paddlade vi kajak i floden. Redan innan jag hoppade i sa hade jag min farvagor. Jag forsokte minnas allt jag lart mig om kanot paddling pa Sommarkollo nar jag var 10. Men jag blev lite lugnare nar jag fick reda pa att jag och Joanna skulle ha en av instruktorerna med oss i baten. Denne instruktor tavlar ocksa i landslaget, de kom pa 13 plats i os. COOOOOOLT;) Floden som vi skulle paddla i vill jag med snalla ord gamfora med bajsbrunnen hemma i Abyggeby. Eller, jag tror nog att bajsbrunnen ar snappet renare. I Tigre gar skiten ratt ut i floden, Skracken var total nar jag skulle hoppa i denna kajak, tank om den valte? Men jag kom i tack och lov. Sen borjade vi alla paddla mot nya aventyr langs floden. Nar vi hade paddlat ca 1 km kom vi bort fran de varsta av bajsfloden, Denna floden blir aldrig ren utan de ar antingen mer eller mindre bajs. Efter ca 5 min paddling sa var mina hander och armar blota.
VAD AR MIN HANDSPRIIIIT??? Jag har nog aldrig langtat sa mycket efter 85% handsprit som jag gjorde just da. Men nar vi paddlade en pa den smala delen av floden sa glomde jag hur illa denna floden luktade, Detta var sa himla mysigt, det var morkt och traden stod tata langs floden, de var sma bryggor och eldar tanda och de enda man kunde hora var syrrssorna. Detta var som taget ur Pirates of the carribeen film! Min och Joannas kajak gick jatte fort, dock vet jag inte hur bra vi egentligen bidrog till denna snabba fart med tanke pa att vi hade den 13 basta i varlden pa Kajak med oss i baten.
Efter att vi hade varit ute och paddlat i manskenet sa hoppade alla direkt in i duschen och sen vart det grillning for hela slanten!
Det var hur mysigt som helst!!!
I lordags tog vi taget hem, Evve vart pa hopad av en 6 arig tjej som skulle pussa henne, men de ville inte Evve... Nar vi tog taxin fran Retiro till varat hostel sa hade de hant en trafikolycka pa Cordoba, Sa de var sa jakla smockat med bilar. Men tur var att varan taxichauffor var Kalle 16 ar. Ni vet lite mer vaghalsig an sitt eget basta, Men de var hur kul som helst, han svangde av pa lite avfarter, gasade pa och tutatde, Samtidigt spelades RADIO POP for fulla muggar, vi korde nastan ner grannen grill men annara gick allt bra:)
Idag ska vi till China town, Whoooohooo!!!


Karlek till alla!



Kommentarer
Postat av: caroline

Låter asnice! Är lite avis faktiskt. Svårt att erkänna det själv ;)

Saknar dig gumman!!!

2010-11-25 @ 22:50:21
URL: http://carolinekahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0