Julefrid och storbyk!

Hej mina trogna lasare, har ska ni fa en liten sumering om julen och dess innehall.

vaknade pa julafton med lite fler sk myggbett an vanligt. Den forsta tanken jag hade var BED BUGS! Jag bad en stilla bon till gud att sa inte var fallet, utan jag i min galsenskap bara far det till de... Jag fragade Paula i receptionen om hennes asikt om mina bett och ja, mina kara lasare. Det VAR bed bugs! Dar slappte Emmeli Hertzman den lilla fattningen jag hade kvar, jag gick (eller snarare stormade) in till Sanna och storgrat. Om inte hon hade varit dar hade jag nog hoppat fran balkongen eller natt annat drastiskt sa som en galen manniska gor i sadana ogonblick. Men Sanna lugnade mig...
Sa jag tog ALLA mina klader och slangde in de systematiskt i olika svartaplastpasar som jag sedan slapade up pa terassens soliga tak samtidigt som jag tankte att detta var fan ingen bra julklapp. For er som inte kanner mig sa bra kanske tanker att:
-lite bed bugs de kan man ju fixa bort latt!
Visst man kan fa bort de, Men psykiskt ar de fan INTE latt! Att fa bed bugs ar min VARSTA madromm. Det finns inget varre, jag ater hellre bajs, badar i ett badkar med spindlar mm. Bed bugs ar min varsta radsla och jag var tvungen att overvinna den. Skiten lar ju bort och JAG larade fixa de.
Efter att ha fixat med klader, bytt sang, dushat i klorin (hahahaha de sistnamda ar faktiskt INTE sant)
Sa bar det Ivag hem till Frida och Emelies lagenhet. Det var dar den stura Julmidaggen skulle hallas. Dagen innan hade Sanna och jag suttit pa terassen och fixat med Janssons och Rodbetsallad. Sannas jansson vart hur god som helst! MMMMMMMMM! Min rodbetsallad vart ocksa as god:)
Klockan 20 isch kom alla gaster. De bjods pa aggtoddy, Emelie hade tankat hem Kalles jul sa efter Aggtoddyn var del kalle, Sen vart det Julmat for hela slanten det fanns rodbetsallad,kottbullar, revbenspjall,potatis, risalamalta julostar, wasa knacke mm! Julmaten intogs, snapps,ol och cola dracks. Efter den extremt goda maten var de julklapps byte, Jag fick ett bradspel! Wohhhooo! jatte fint med svarta och vita kulor till, Det ska med till Chile;)
Efter att vi hade spelat lite spel drog vi till crobar och hangde.

Juldagen kom och gick ingen storre handelser:P

Idag har jag haft storbyk pa terassen (tvatten har ju stangt pa sondagar). Mina klader har legat i solen sen i fredags. Jag maste ju ha med mig nagra klader till Chile. Eftersom de inte finns nagra tvattunnor fick jag improvisera, Det finns en jatte stor soptunna (svart plastig sak som ar REN) Den tog jag och hallde all min vitvatt i. sen tog jag en mindre till min svarta tvatt. Vattnet har blir AS varmt typ 70 grader. sa jag hade allt i tunnorna pa med massa tvattmedel och varmt vatten och lat de ligga i tva timmar, tommde ut vattnet och gjorde proseduren igen. Man kan aldrig vara for saker. hahaha! Sen var de bara att dra pa sig hucklet och tvatta for kung och fosterland! Do bed bugs do var min tanke nar jag stod dar uppe pa terassen rod som en gris i ansiktet och bykade klader. Men nu ar allt jag ska ha med mig tvattat. Resten aker i en Stor plastpase som far ligga i mitt skap under vistelsen i CHILE!


Karlek till alla!
Dod till Bed bugs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej i jultvätten.

här julen kommit och gått. jag är på jobbet och Niklas ska åka hem i dag.Här har vi inte 710grader i vattnet, nej dt är -70 grader ute.

hare bra i Chile, och ta det lugnt.

Om vi inet hörs, så Gott Nytt År från oss alla.

Far

2010-12-27 @ 09:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0