sjukhuset

I sondags natt spydde och bajsade Jody som en gris hela natten. pa morgonen sa madde hon inte alls bra. dagen gick och hon kande sig lite battre. sen Pratade jag med Jon och tarkwin  om att hon madde  daligt och de tyckte att hon ska aka in till sjukhuset. Jag fick overtala henne lite forst. Men vi akte till sjukhuset och jag kan saga att den varden hon fick var sa himla bra. De tog 10 minuter for oss att komma fran taxin och in till en sang med 1 doktor och 2 skoterskor som tog hand om henne. De var inge alvarligt men hon var uttorkadsa de satt henne pa dropp och de ville ta lite prover. Jody vart forvanad att de inte fragade om henne halsoforsakring och de bara slappte in henne pa en gang! hon behovde inte ens visa hennes pass utan de rackte med hennes amrikanska Id. lakarna var underbara och de hade jatte stort talamod. de var inte de basta pa engelska men Jody och jag hankade oss fram:) jody och jag roade oss med att jag larde henne svenska sangar. de gick sadar med de var as kul:) efter 3 timmar hade olika doktorer  kom in och undersokte henne samt 3 skoterskor som tittade till henne sa fick vi aka hem. kostnade for hennes mediciner och  3 timmar med underbar vard slutade pa 70 dollar. villket ar ca 500 svenska kronor. Om detta hade varit usa sa jody sa skulle det ha minst kostat 500 dollar om hon ens hade  fatt komma in till sjukhuset utan halsoforsakring villket hon inte trodde. Vi firade med att aka till burgerking taxi mannen var hur rolig som helst. i Ecuador sa tutar alla hela tiden sa folk har slutat brytt sig om alla biltutorna Men da har taxi cahaufforerna kommer pa en tuta som later lite likt en polis bil. denna tuta ar mycket effekt full berattar han. han stannade till till Burgerking och vi gick in och bestallde varsin meny eller jag tog en meny och jody bestallde en liiiten stripps, men hon at bara halften och gav resten till Taxi chaufforen. Vi vaknade av att 2 av vara standerskor kom in i rummet och undrade varfor inte Jody jobbade, just da var hon sa yr och gav sjukhus papperet till dem och sa att tarkwin (agaren) hade sagt att hon skulle aka till sjukhuset. de var forstaaende och gick darifran vi vaknade igen halv elva. Jag har min lediga dag idag sa jag hade bestamt att jag skulle skamma bort mig lite med en manikyr. Jody foljde med mig sa att hon kune oversatta lite. de vart sa javla snyggt! Sa nu ar de vackra blommor pa mina naglar. manikyr och malning av naglar slutade pa 4 dollar! 4 dollar! nar jag aker har ifran ska jag forlanga mina naglar och mala dem, de kostar 20 dollar! wohhooo! idag ar de 2 veckor kvar tills jag drar till kusten! de ska bli sa himla kul att lara sig att surfa! Jody foljer ev med mig.  vi har sa himla kul ihop:) Varje kvall nar vi jobbar ihop sa gor vi de sa bra. och varje kvall den sista halvtimmen sa spelar vi jamt anna ternheim och Jody tycker sa himla mycket om henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0