Otovalo!

Efter att ha varit 5 veckor i Quito sa kanner man sig som en ojlig klump. avgaserna dar ar jatte hemska! Man kunde inte ga en meter utan att bli ranad och man kunde verkligen inte fa nagot lungn!
Men nar jag kom till otovalo och hade tagit en dusch var de som att jag hade komit till en annan varld! har har de lungt och tyst. man kan hora floden harifran hotellet. Helt underbart. satt ute idag och tog en rok i kvalls solen och sag kollebrierna flyga forbi, Hur javla skot som helst!
idag var de ca 30 grade i solen och Jody och jag gick runt pa de otroligt stora marknaden! Forst gick vi pa djurmarknaden, de var som att ha blivit tillbakaflyttad till tidigt 1900 och smaland. vafor smaland ar for alla bilder man har fran djurmarknader ar ifran Emil i Lonneberga. Fast de ha ju inte traditionella Ecuadorianska klanningar forstas. Jag sag varldens storsta gris. den var utan tveckan 1 meter i mankhojd och hade ett huvud stort som en jordglob. hahah. stackars gris. sen var det en annan jatte gris som vagrade ga in i en lastbil. Och da menar jag vagrade. de tog killarna ca 20 minuter for dem att fa den bjessen in i lastbilen. Och de var verkligen ett emil i Lonnebega senario. jag bara vantade pa att en liten Ecuadoriansk pojke i bla mossa skulle hoppa fram och fixa sa att grisen kom in i lastbilen. Men Astrid lingren kommer ju fran sverige. Klad/koppar/alltiallo markaden var helt underbar, Jag sager de, Ockelbo marknad slang dig i vaggen! 3000 stand med allt fran himel till jord. De va sa himla vacker med alla fager och sa mycket att titta pa! jag kopte massa saker, Lonely Planet sa fan inget om att om du ska fortsatta resa i 2 mander till, sa ak for fan inte till Otovalo. Men jag har gjort de nu, och min vaska aro sprangd fylld med saker. Jag har kopt tva malningar helt underbara sen har jag jag kopt en matta., Ja mattan ar inte sa himla stor men den ar sa vacke. den kommer passa perfekt i min lagenget:D:D.  Ar det nagon som kan pruta sa ar de jag! de ville ha 18 dollar for en tavla. jag fick ner den till 7! mohahaha!  den andra ville de ha 15 dollar for den andra tavla och jag fick ner den till 10. mattan skulle de ha 28 dollar for. Varldens basta emmeli fick saklart ner den till 20. kan bero pa att de var de enda jag hade kvar.. heheheh. Kopte en jattefin varm trojja som jag ser as snygg ut i. 10 dollar. kille skulle ha 18 men jag vagrade. Jag klagade att den var lite liten och att han hade ju ingen strorre i den fargen. ps. den ar bla.


Nu ska Jody och jag ut och kaka sen ska vi se tuppfaktning! Puss puss!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Hej!



Känner att vi måste visa dig lite mer av Quito när vi kommer ner. Känns som att du har missat mycket om du bara tycker att det var mycket avgaseroch stor risk att bli rånad :-)

Låter iallafall som du har det väldigt roligt.

Det finns väldigt många fler ställen som är fina vid kusten än bara puerto lopez, ta och kika runt mer.

Ska du till djungeln något?



Ha det så jätte bra.



Niklas

2009-10-25 @ 12:09:21
Postat av: Far och mor

Hej gumman, saknar dig.Jessica Anders och barnen har varit här i helgen. Jättemysigt. Här regnar det och är dimma.Hoppas du får det mysigt dit du ska och hinner se andra ställen också.Låter som ni har skitkul.

puss.puss puss

2009-10-25 @ 15:22:43
Postat av: Jessica o Anders

Hej Emmis!



I helgen har vi som du redan vet, varit i Ockelbo.

Satt o pratade om dig idag. Vi längtar JÄTTEMYCKET!!!

Ska du resa ensam till kusten? Du har väl med dig pepparspray, alarm o vassa tillhyggen!!!!!



Var rädd om dig!

Puss från Juniskär

2009-10-25 @ 21:44:45
Postat av: Jessica o Anders

Hej Emmis!



I helgen var vi som du redan vet i Ockelbo.

I dag satt vi pratade om dig, vi längtar JÄTTEMYCKET!!!! Ska du resa ensam till kusten?

Du tar väl med dig pepparspray, alarm o allehanda tillhyggen!!!



Var rädd om dig!

Puss från Juniskär

2009-10-25 @ 21:57:10
Postat av: Jessica o Anders

I helgen var vi som du redan vet i Ockelbo.

I dag satt vi pratade om dig, vi längtar JÄTTEMYCKET!!!! Ska du resa ensam till kusten?

Du tar väl med dig pepparspray, alarm o allehanda tillhyggen!!!



Var rädd om dig!

Puss från Juniskär

2009-10-25 @ 21:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0